HOTREC felmérés online disztribúciós témában

2022június 07

A szállodák értékesítési csatornái (offline - online) teljesítményének megismerése céljából a HOTREC 2013 óta kétévenként felmérést készít az európai szállodapiacon.  A legutóbbi felmérés 2021-re vonatkozóan készült, s így jól nyomon követhető a szállodai értékesítés alakulása a különféle értékesítési csatornákon 2013 óta.

 

A felmérés kérdőíve 27 nyelven készült, s összesen 30 európai országra terjedt ki. Ezekből az országokból 3.221 önálló hotel válaszolt a kérdésekre. 5 országból (Németország, Olaszország, Ausztria, Svájc és Görögország) egyenként több mint 250 szálloda töltötte ki a kérdőívet, ezek tették ki az összes válaszadó 70%-át.

 

Négy országból (Németország, Horvátország, Finnország és Magyarország) 10 szállodavállalat 654 hoteljének aggregált adatai szerepelnek a felmérésben. Ezekkel együtt összesen 3.875 hotel vett részt a felmérésben.

 

Magyarországról 62 önálló, illetve 1 szállodavállalat 10 szállodája töltötte ki a kérdőívet.

 

1. Meghatározó online foglalási portálok piaci részesedésének változása 2013-ban és 2021-ben:

 

 

2013

2021

Booking Holdings

60%

71,2%

Expedia Group

14,5%

12,5%

HRS

16,6%

6,7%



2. Hogyan alakult OTÁ-knak fizetett jutalék mértéke az elmúlt 3 évben (2019-2021)?

 

· 2019-ben a válaszadók 3,3%-a szerint csökkent, 69,3%-a szerint nem változott, 27,4%-a szerint nőtt

· 2021-ben a válaszadók 3,4%-a szerint csökkent, 70,8%-a szerint nem változott, 25,8% szerint nőtt

Foglaljon szobát tagszállodáinkban!

Tovább

457

Szálloda

39.241

Szállodai szoba

Oldal ajánlása e-mailben
X
Ajánlja ezt a tartalmat családtagjának, munkatársának, barátjának, ismerősének.
Töltse ki az űrlapot, majd nyomja meg az e-mail küldése gombot!

Feladó  
Név:
Email:
Címzett  
Név:
Email:
Tárgy https://www.hah.hu:
Üzenet
A megadott személyes adatokat (e-mail cím, név) csak ezen cikk továbbítása során használjuk fel és semmilyen formában nem őrizzük meg.