2019-ben a televíziós hotelverseny közönségszavazásán a nézők szavazatai alapján az egerszalóki Mesés Shiraz Hotel lett AZ ÉV HOTELE 2019. győztese. A díjat a Páris Udvar Hotel Budapest szállodában adták át az évadzáró gálaesten.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, illetve az Interakció Produkció közösen meghirdetett versenyének döntője januárban zajlott. A nézők két héten keresztül szavazhattak azokra a döntőbe jutott szállodákra, amelyek 2019. során a régiójuk legjobbjaként jutottak a döntőbe. A versenyt végül a Mesés Shiraz Hotel nyerte, így ez a szálloda lett AZ ÉV HOTELE 2019-ben.
Az egerszalóki szálloda egyik tulajdonosa, Dr. Szepesi Richárd vette át a győztesnek járó díjat a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének általános alelnökétől, Baldauf Csabától, a Párisi Udvar Hotel Budapest szállodában megrendezésre kerülő díjátadó gálán.
A dobogós helyezettek
A verseny ezüstérmese a zalakarosi MenDan Magic Spa & Wellness Hotel****superior lett. Az elismerésért járó díjat Schwindt-Kis Andrea, a Párisi Udvar Hotel Budapest hoteligazgatója adta át Várkonyi Gyula társtulajdonosnak. A harmadik helyért járó díjat pedig Böjte Éva, a Hotel Kapitány Wellness****superior szállodaigazgatója vette AZ ÉV HOTELE producerétől, Serfőző Zsolttól.
A díjátadó gála
A finálé, vagyis a díjátadó gála a Párisi Udvar Hotel Budapest szállodában került megrendezésre, ahova többek között meghívást kaptak azok a szállodák képviselői, akik régiójuk győzteseként jutottak a döntőbe:
A rendezvényt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének általános alelnöke, Baldauf Csaba nyitotta meg. Beszédében kiemelte, hogy nagyon jó az időzítése a gálának, hiszen a díjazottakon kívül is van mit ünnepelni, hiszen 2019 egy nagyon sikeres éve volt a Magyar turizmusnak, ami az előrejelzések szerint idén is folytatódni fog. Fontosnak tarja, az immár három éve tartó partnerséget az Interakció Produkcióval a versenyben, hiszen a műsor egy nagyon jó felülete a Magyar szállodáknak, hogy országosan is ismertté váljanak és a turizmusnak is jót tesz, hiszen ebben a versenyben a nézők, a korábbi és leendő vendégek döntenek.
A díjátadó ceremónia előtt a verseny és a műsor producere, az Interakció Produkció Kft. tulajdonosa is köszöntötte a vendégeket. Serfőző Zsolt is kiemelte az MSZÉSZ partnerségét, akik nagyban hozzájárultak a műsor sikerességéhez. Köszönetet mondott annak a 110 szállodának, amelyek részt vettek az elmúlt három szezon versenyében és minőségük miatt rengetegen szavaztak, ami évről-évre növekvő tendenciát mutat. Végezetül bejelentette, hogy 2020-ban is elindul a verseny, méghozzá annak egy különleges kiadása lesz látható a televízióban. Az elmúlt három évad legjobb szállodái térnek vissza egy „Best of AZ ÉV HOTELE” versenyben.
AZ ÉV HOTELE 2019. Közönségszavazásról:
AZ ÉV HOTELE díj a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, Év Szállodája szakmai díjának testvérversenye, mely az MSZÉSZ és az Interakció Produkció szervezésében kerül megrendezésre. A közönségszavazás lehetővé teszi, hogy az utazók szavazzák meg az egyes magyarországi régiók legjobb szállodáját, majd a döntőben a régiós nyertesek közül válasszák ki AZ ÉV HOTELE díj nyertesét.
AZ ÉV HOTELE közönségszavazáshoz kapcsolódó televíziós műsor az RTL Klubon az utazók szemszögéből, személyes élményeiken keresztül mutatja be a címért versenybe szálló szállodákat. Minden adásban egy-egy pár vagy család kalandjait láthatjuk, akik elutaznak egy hétvégére két magyarországi hotelbe valamilyen céllal – a lánykéréstől a házassági évfordulóig – és kipróbálják, illetve értékelik is a bemutatott hoteleket. Az adásokat követően pedig a Facebookon szavazhatnak (link: https://www.facebook.com/azevhotele) az utazók kedvenc szállodájukra.