|
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége – amely 1968. március 30-án 17 szálloda részvételével alakult – a magyar turizmus és vendéglátás egyik meghatározó szakmai szervezete. Jelenlegi tagsága közel 640 tagot számlál. Közöttük található 457 szálloda, mintegy 39.241 szállodai szobával - melyek a hazai hotel kapacitás kb. 60%-át képviselik - továbbá 10 szállodalánc, 22 önálló étterem, 17 közép- és felsőfokú oktatási intézmény és 133 társult tag. |
Az MSZÉSZ szakmai, érdekképviseleti tevékenységét – az egész országot lefedve – 7 Régióban fejti ki, s így megjeleníti Magyarország különböző területein – Budapesten, a vidéki nagyvárosokban, üdülő és gyógyhelyeken - elhelyezkedő, különböző kategóriájú és típusú szállodák és vendéglátó üzletek érdekeit.
Az MSZÉSZ célja a Magyarországon a szálloda és vendéglátóiparban működő vállalkozások politikamentes szakmai, - és érdekképviselete, lobbizás annak érdekében, hogy az ágazatban működő vállalkozások részére olyan gazdasági és szabályozási környezet alakuljon ki, amely segíti annak fenntarható működését, fejlődését. Meggyőződésünk, hogy a turizmus, s ezen belül a szállodaipar és a vendéglátó vállalkozások sikere, elősegíti az ágazat nemzetközi versenyképességének erősödését, s hozzájárul a magyar gazdaság sikeréhez úgy az állami és önkormányzati adóbefizetések révén, mint a foglalkoztatás terén.
A HOTREC tagsága révén az MSZÉSZ képviseli szállodaiparunk, vendéglátásunk érdekeit ebben a nemzetközi szakmai szervezetben, az ott szerzett ismereteket megosztja az ágazat hazai döntéshozóival, tagságával.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége főbb céljait a következőkben foglalja össze:
- Aktív lobbizás a szállodaipar és vendéglátás fenntartható működését elősegítő szabályozási rendszer, működési környezet kialakítására.
- A magyarországi szállodák és vendéglátó üzletek jövedelmezősége javításának elősegítése.
- Az üzemelési színvonal emelése, a korszerű know-how terjesztése a szolgáltatások minőségének, turizmusunk nemzetközi versenyképességének javításának érdekében.
- Korszerű marketing és értékesítési technikák, IT megoldások, üzemeltetést racionalizáló technológiák terjesztése, népszerűsítése. (Termék Innovációs Díj)
- A hazai szállodák és igényes vendéglátó üzletek népszerűsítése. (Év Szállodája)
- Fellépés a fogyasztók érdekvédelmében, a tisztességtelen piaci versennyel szemben.
- A hazai termékek népszerűsítése a Szövetség tagjai körében.
- A szakmai képzés, továbbképzés (Oktatási Projekt).
- Környezetünk védelmét szolgáló intézkedések, az azt szolgáló üzemeltetési módszerek, technológiák terjesztése, a környezetvédelem területén kiemelkedő hotelek elmerése. (Zöld Szálloda)
- Az ágazatban kiemelkedő szakmai teljesítményt nyújtó szakemberek, vállalkozások elmerése, kitüntetése. (Marencich Díj)