A „Belföldi és Európán belüli utazás kedv” alakulásáról 2020 szeptembere óta folyamatosan havi felmérés készül 10 meghatározó piac – Németország, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Olaszország, Belgium, Svájc, Spanyolország, Lengyelország és Ausztria – bevonásával.
Az orosz-ukrán konfliktus és a koronavírus járvány okozta bizonytalanság ellenére is erős az Európán belüli utazás iránti kedv. 4-ből 3 európai a következő fél évben utazást tervez, közülük többen a mediterrán országokba.
A 10 vizsgált ország közül Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban és Németországban volt erősebb az utazási kedv.
Korosztályokat tekintve az idősebbek terveznek több utazást. A „Z” generáció (18-24 évesek) 69%-a, míg a „baby boomers” (54 év feletti korosztály) 83%-a tervezi.
A felmérés szerint a következő hónapokban utazást tervezők 22%-a tipikus nyaraló desztinációt (sun and beach holidays), 15%-a nagyvárost (city breaks), míg 15% tengerpartot (water and coast) választ. A nyaralást tervezők körében április és szeptember között Spanyolország a legnépszerűbb desztináció, a válaszadók 33%-a utazna oda. Spanyolországot követi Olaszország, Franciaország, Görögország és Portugália. A nyaralásra készülők 33%-a 4-6 éjszakára, 27%-a 7-9 éjszakára utazik, s csupán 25%-a tervez 10 éjszakás, vagy annál hosszabb utazást.
A nyaralásra készülők személyenként átlagosan 500-1.500 eurós költést terveznek, s csak kevesebben költenének több mint 2.000 eurót.
Az erős utazási kedv ellenére csupán 25% foglalta le utazását, többen kivárnak, „last minute” foglalnak.
Forrás: European Travel Commission